Monday, November 20, 2006


Ο δρόμος.
Μία κινητική λωρίδα ανάμεσα σε δύο σταθερούς αλλά μεταβαλλόμενους κόσμους.
Έχει τον δικό του ρυθμό, τη δική του πραγματικότητα.
Αν και βρίσκεται ανάμεσα από δύο σταθερά σημεία αναφοράς (π.χ. 2 κτίρια) λειτουργεί ως αυτόνομη ζώνη.
Έχει την ιδιότητα να ενώνει δύο προορισμούς και να οδηγεί παράλληλα σε αυτούς ,όμως συγχρόνως χωρίζει και τέμνει την πόλη σε οικοδομικά τετράγωνα.
Η κινητικότητα που διακρίνει τη ζώνη 'δρόμος' γίνεται καλύτερα αντιληπτή όταν βρισκόμαστε σε αυτή.
Οι οδηγοί κυρίως το καταλαβαίνουν. Βρίσκονται σε ένα σύστημα που τους οδηγεί σε συγκεκριμένα σημεία, με συγκεκριμένες επιλογές.
Τί το ιδιαίτερο έχει ένας δρόμος; Βασικά τίποτα το ιδιαίτερο...Ιδιαίτερες είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται κάθε φορά με το γειτονικό περιβάλλον και επανέρχομαι στο ότι οι σχέσεις αυτές είναι σχεδόν πάντα οι ίδιες...

Πλοίο στο λιμάνι

Κειμαι Αναμεσα

γενικές πληροφορίες
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: ΠΑΤΡΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΟΘΩΝΟΣ ΑΜΑΛΙΑΣ 3
ΕΜΒΑΔΟΝ: 300 τ.μ.

Το συγκεκριμένο κτίριο του Μεσοπολέμου αποτελεί την τελευταία προσθήκη της αλευροβιομηχανίας «Μύλοι Αγίου Γεωργίου» και αγοράστηκε το 1956 από την Εταιρεία της οικογένειας Μεσηνέζη για τις ανάγκες της, ανθούσας τότε, αλευροβιομηχανίας. Μετά την αγορά του, στο ύψος του 1ου ορόφου ενοποιήθηκε με εναέρια γέφυρα με το παλαιό κτίριο που αγοράστηκε το 1936 από την οικογένεια Τριάντη και μετετράπηκε σε αλευρόμυλο. Η ιστορία της αλευροβιομηχανίας Μύλοι Αγίου Γεωργίου ξεκινά από το 1926 και αποδεικνύει την ποικιλία που είχε η Πάτρα σε βιομηχανικές μονάδες από το τέλος του 19ου αιώνα έως και το τέλος του 20ου που τεκμηριωμένα μαρτυρούν την οικονομικοκοινωνική και πολιτιστική της πορεία. Σήμερα στεγάζει εκθεσιακούς χώρους.

Πάντα με σημείο αναφοράς τις όψεις των κτιρίων, που μετατρέπουν τα κτίρια σε κτίρια πινακίδες, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε την έννοια μιας νέας δεύτερης όψης. Μιας δεύτερης όψης αποκολλημένης που θα δημιουργεί έναν ενδιάμεσο χώρο, με ιδιότητες παρόμοιες αυτών της στοάς (βασικό αρχιτεκτονικό στοιχείο της Πάτρας). Ένα χώρο-πέρασμα, που όταν τον διασχίζεις, θα βρίσκεσαι ανάμεσα στο πραγματικό και στην εικόνα-αναπαράσταση του.

Η βασική όψη του κτιρίου καλύπτεται από ένα ¨εξωραϊστικό¨ πανώ της πολιτιστικής πρωτεύουσας. Σε απόσταση 1,5 m. από αυτό, προτείνουμε να αναρτηθεί σε τυπωμένο πανί, η πραγματική όψη του κτιρίου, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο επίπεδα πληροφοριών και εικόνων, το ένα πάνω στο άλλο.


1. επίπεδο: υπάρχουσα όψη κτιρίου
2. επίπεδο: διαφημιστικό πανί Πολιτιστικής Πρωτεύουσας
3. επίπεδο: τυπωμένη αποτύπωση, σε πανί, υπάρχουσας όψης κτιρίου


Η κατασκευή περιλαμβάνει ένα απλό σύστημα ανάρτησης από μεταλλικές κοιλοδοκούς (όπως οι σκαλωσιές) στο οποίο θα προσαρτάται το πανί με την όψη του κτιρίου.

ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
· λειτουργεί ως προθάλαμος του εκθεσιακού χώρου μεταβατικό στάδιο
· γίνεται πέρασμα, ανάμεσα από δυο καταστάσεις-επίπεδα (πλαστό-εικονική αποτύπωση πραγματικού)
· χάνεται η αίσθηση ιδιωτικού-δημοσίου (δε μπορεί να οριστεί με σαφήνεια η ιδιότητα του περάσματος)


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ













http://between-pinmar.blogspot.com
πατσακη π.-συμεωνιδου μ.

Sunday, November 19, 2006

scapes”in-between”land